Kto może skorzystać z aplikacji Mój TAURON?
Z mobilnej obsługi płatności w TAURONIE mogą korzystać wszyscy klienci indywidualni, którzy zawarli umowę na prąd, gaz lub prąd i gaz.
Skąd pobrać i jak uruchomić aplikację mobilną?
Do obsługi aplikacji Mój TAURON potrzebujesz telefonu z dostępem do internetu. Oprogramowanie jest darmowe. Możesz je zainstalować na urządzeniach z systemem operacyjnym Android (od wersji 5.0) i iOS (od wersji 11).
Aby pobrać aplikację na telefon, skorzystaj z jednej z trzech platform dystrybucyjnych App Store, Google Play oraz Huawei AppGallery.
Po zainstalowaniu aplikacji, uruchom ją, zarejestruj konto i zaakceptuj regulamin. Rejestracja z poziomu smartfona jest równoznaczna z utworzeniem konta w serwisie Mój TAURON (dostępnego za pośrednictwem strony internetowej).
Chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacji Mój TAURON? Zobacz, co zyskujesz z naszą aplikacją!
Jak zalogować się do aplikacji?
Przy logowaniu do aplikacji podajesz login (adres e-mail) oraz hasło, które ustawiasz podczas rejestracji. Jeżeli masz już konto w serwisie Mój TAURON, to używaj tych samych danych w aplikacji mobilnej (nie musisz przechodzić ponownie procesu rejestracji).
Dodatkowym ułatwieniem jest logowanie 4-cyfrowym kodem PIN, który nadasz po pierwszym zalogowaniu w aplikacji. Jeżeli masz telefon z systemem Android w wersji 6.0 lub wyższej oraz iOS od wersji 11, lub wyższej, możesz skorzystać z logowania za pomocą skanera linii papilarnych.
W przypadku utraty hasła, możesz je zresetować z poziomu aplikacji na smartfonie lub za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Pamiętaj: logowanie nie wymaga podawania numeru płatnika, numeru PESEL czy innych danych osobowych.
Jakie możliwości daje mobilny dostęp do serwisu obsługowego?
Aplikacja Mój TAURON sprawia, że masz pełną kontrolę nad rachunkami i gwarancję bezpieczeństwa transakcji. Mobilny dostęp, podobnie jak korzystanie z serwisu obsługowego z poziomu przeglądarki internetowej, pozwala używać dokumentów elektronicznych. Dzięki temu załatwisz sprawy związane z płatnościami za prąd i gaz bez papieru. Zalety tego rozwiązania omawiamy szczegółowo w artykule: Jakie korzyści daje e-faktura w TAURONIE?
Korzystając z aplikacji mobilnej, wykonasz wiele operacji związanych z obsługą rozliczeń za dostawy prądu i gazu:
- płatności – możesz zapłacić zbiorczo za wszystkie faktury lub tylko za wybrane faktury; transfery są bezpłatne dla klientów, którzy mają produkt z gwarancją ceny oraz e-fakturę, natomiast pozostali płacą prowizję (zgodnie z cennikiem operatora płatności);
- przeglądanie faktur – w każdej chwili masz dostęp do swoich bieżących i historycznych faktur (do 3 lat wstecz), możesz też przejrzeć wpłaty;
- podawanie stanu licznika – w aplikacji mobilnej możesz podawać stan licznika. Jeśli masz Telerachunek, Twój odczyt traktowany jest jako rozliczeniowy, jeśli nie, jako kontrolny;
- przeglądanie szczegółów umów – w aplikacji masz dostęp do danych (np. nr ewidencyjny, sposób rozliczania itp.) z umów podpisanych z TAURONEM;
- przepisanie licznika na nowego właściciela – w aplikacji mobilnej wypełnisz i prześlesz protokół zdawczo-odbiorczy, który jest niezbędny przy sprzedaży lub wynajmie lokalu;
- edycja danych – w aplikacji możesz edytować i skorygować swoje dane kontaktowe (m.in. nr telefonu, adres e-mail, adres korespondencyjny).
Aplikacja mobilna zapewnia komfort oraz bezpieczeństwo rozliczeń za prąd i gaz. Mój TAURON jest wszędzie tam, gdzie Ty – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu!